CASE: Global Lift Group

Byg dit omdømme med film



"Med vores film er vi lysår foran vores konkurrenter. Man rammer folk på følelserne, med vores film. Vi har fået film med kant, og de er fuldstændig som et spejl for den måde, vi er på. Vores forhandlere rundt om i verden roser os og de er stolte over at vise filmene."

Salgsdirektør, GLG, Kurt Nielsen

Film til alle niveauer: I løbet af 2017 og 2018 producerer Documentary en omfattende video-portefølje til Global Lift Group (GLG) med tre klare mål:
1. Filmene skal medvirke til at grundfæste firmaets omdømme som den leverandør på verdensmarkedet for glaslifte, der producerer lifte i bedst kvalitet, og som konstant finder nye løsninger
2. Filmene skal øge kendskabet til GLGs produkter og løsninger
3. Filmene skal troværdigt vise de værdier og visioner, GLG drives ud fra. Man skal fornemme 'GLG-stemningen' i ALLE film, ikke kun den film, der handler om selskabets værdier.

Som nyt firma, der sælger glaslifte i hele verden, har Global Lift Group valgt at bruge video offensivt for at slå deres navn fast, bl.a. med en præsentations- og en identitetsfilm.

GLGs lifte udfører mange spektakulære opgaver. Det bliver aktivt udnyttet i gode video-historier til GLGs nyhedsbrev.
Størst var udfordringen med de mange produktvideoer, der præsenterer liftene. De blev gjort personlige og uhøjtidelige ved at lade GLGs danske salgsdirektør præsentere liftene på hans muntre Køge-engelsk midt på gulvet i en af produktionshallerne. Dermed bliver alle ‘pligt-videoerne’ pludselig aktivt identitetsskabende for GLG.

Som den canadiske GLG-direktør David Smith sagde ved præsentationen:

“I like the imperfection of it”.


Link til forside på Global Lift Groups Youtube-kanal her


pix-glg-youtube-forside